18 Mayıs 2010 Salı

tuzlu gevrek kurabiye, peynirli poğaça ve kıymalı kaşarlı tava böreği

Tuzlu gevrek kurabiye inanılmaz güzel ağızda hemen eriyen, nefis bir gevrek olmuş.
malzemeler:
1 su bardağı süt
250 gr margarin (eritilecek)
2 tatlı kaşığı toz şeker
2 çay kaşığı tuz
2 yk kaşığı limon suyu
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya
1 yumurta sarısı hamurun içine beyazı üstüne
aldığı kadar un (hamur oldukca yumuşak olacak)ve

hazırlanışı:
Tüm malzemeler karıştırılarak yumuşak bir hamur yoğrulur küçük parçalar kopartılarak tezgahın üzerinde yuvarlanarak uzatılır sonra kendi etrafında dolanır.Çırpılmış yumurta beyazı sürülür ve susam serpiştirilir.
200 derece fırında pişirilir.

lezzetlimi lezzetli poğaçalar

malzemeler:
250 gr tereyağ
4 ym kaşığı yoğurt
1 pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2 yumurta (bir yumurta sarısı üzerine)
aldığı kadar un

hazırlanışı:
Tüm malzeme yoğrulur yumuşak kıvamlı hamur yapılır yarım saat dinlendirilir. cevizden biraz büyük parçalar kopartılıp yuvarlanır. İçine maydonozlu peynir konularak tepsiye dizilir yumurta sarısı sürüldükten sonra 200 derece fırında pişirilir.


Arzu'dan son tarif  görüntüsü bile ye beni diyor :) el açması kuru yufkalı kaşarlı kıymalı tava böreği İki tava pişirmiş kendisi ama gerçekten nefisti köy böreklerinin tadında ve kıvamında en müsait zamanda yufka açıp kurutmak lazım hem çat kapı gelen misafir içinde çabucak hazırlanabilecek bir şey.

Malzemeler:
kuru yufka
kıyma
kuru soğan
karabiber
rendelenmiş kaşar
tuz
maydonoz

hazırlanışı:
Tavanın içi yağlanır yufka parçalara ayrılır ıslatılarak tavanın içine yayılır. Kıyma soğanlarla kavrulur karabiberi tuzu eklenir ocaktan alınınca maydonoz ve peyniri konur karıştırılır ıslatılmış yufkaların içine yayılır. Üzeri tekrar ıslatılmış yufkalarla kapatılır. Ters yüz ederek pişirilir. Ve sıcak sıcak yenir.

6 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

merhaba nasılsınız?
ziyeretinize çok sevindim,her zaman beklerim,hem hemşeriymişiz hemde blogdan komşuymuşuz...
listeme ekliyorum canım..
sevgiler selamlar
etkinliğimizede beklerim..tariflerin çok güzel ellerine sağlık...

yemekbiraşk dedi ki...

iyiyim sizleri sayfamda görünce keyfime diycek yok :) Gülcan hanım çok teşekkür ediyorum. bugun yarın tarifimi yapıp hemen göndericem size. notumu almıştım zaten. evet hemşeriyiz annemi çanakkaleye yerleştirdim zaten geçen yaz. bende Allah bir mani vermezse bu yaz gelicem annemin yanına. Ahhh çok özledim çok her köşesini en çok da şakirin yerinde kilitbahire bakarak kahvaltı yapmayı :) sevgiyle kalın.

Unknown dedi ki...

Canim özüm gönlüm cacildi nefis tarifler afiyetler olsun öptüm.

yemekbiraşk dedi ki...

gülcancım teşekkür ederim senin kadar olmasada yapıyorum bişeyler:)hoşcakal canım

ebru dedi ki...

ablacım ilk olarak beni ödüllendirdiğin için sana çok ama çok teşekkr eder,im.

kurabiyeler poğaçalar ve kıymalı tava böreği nefis görünüyor. bende sık sık yaparım tava böreği ama kıymalı hiç denememiştim inş en kısa zamanda bende denerim...

yemekbiraşk dedi ki...

ebrucum ben teşekkür ederim :) tava böreğinin kıymalısı nefis oluyor inanıyorumki hoşuna gidecektir. hoşcakal

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe