26 Haziran 2010 Cumartesi

enginarlı kabak salatası

Bu salatayı semaver de gördüğüm anda yapmam gerek dedim :) o kadar hoş gözüktü gözüme. Ve iyiki de yapmışım ailecek çok  beğendik. Sevgili Hatice'ye teşekkürler. Kabak salatasına ayrı bir lezzet katmış enginarlar. (sevgili Hatice'den izinsiz sarımsak ekledim birazda miktarlarını çoğalttım kusura bakmaz inşallah :) orjinal tarifine semaverden ulaşabilirsiniz.



malzemeler
1 kg kabak
3 adet enginar
3-4 ym kaşığı zeytinyağ
yarım demet kıyılmış dereotu
5-6 ym kaşığı tepeleme süzme yoğurt
3 adet sarımsak

hazırlanışı
Enginarları kuşbaşı doğrayıp limonlu 2 ym kaşığı zeytinyağı ve biraz su ile haşlayın. Kabakları soyup rendeleyin suyunu sıkıp zeytinyağında soteleyin. Enginarları süzüp kabaklara ekleyin yoğurt, sarımsak, ince kıyılmış dereotu ve tuzu ekleyip  karıştırın. Servis tabağına alıp dereotu ile süsleyin.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

selam
ellerine sağlık kardeşim salata müthiş olmuş lezzetini tahmin edebiliyorum ben kabaklı havuçlusunu yapardım da enginarlısını denememiştim bu şekilde ama mutlaka deneyeceğim inşaallah teşekkürler sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

selam aynurcum...
teşekkür ederim :) evet bende kabak salatasını eh işte sık denebilir, yaparım havuçlusu sadesi ama enginarlısı daha bi başka oldu :)
hoşcakal...

Hatice dedi ki...

Sevalciğim salatayı beğenip, yayınlamana çok mutlu oldum, sarımsakta yakışmıştır mutlaka, biz de pek tercih edilmediğinden kullanmadım!
tekrardan afiyet şeker olsun:))
sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

asıl ben teşekkür ederim haticecim hem bu vesileylede tanışmış olduk :))

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe