28 Haziran 2010 Pazartesi

kuru köfte ve zeytinyağlı pilav


Her yerde yedim ama anneminkileri hiçbir köfteciye hatta benim yaptıklarıma bile benzetemem (kendimi de çaktırmadan övdüm :) o kadar güzel olur işte, anne eli değdiği için bilirim. İçinede öyle çok bişeyler koymaz ama olur işte....

kuru köfte

malzemeler
500 gr kıyma
1 avuç ufalanmış bayat ekmek içi
yarım demet maydonoz ince kıyım
2 ym kaşığı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı karabiber
1 ym kaşığı kekik
tuz

Hepsini çok iyi yoğurun. Ceviz büyüklüğünde koparıp oval yapıp yassılaştırın. Sıvıyağda kızartın.



zeytinyağlı pirinç pilavı

2 su bardağı pirinç
1 çay bardağı zeytinyağ
3-4 ym kaşığı arpa şehriye
3,5 su bardağı su
1 adet tavuk bulyon (ben bu tür şeyleri aslında hiç kullanmam ama doğal dediler, bir kerelik kullandım bende)

hazırlanışı
Zeytinyağında arpa şehriyeler kavrulur rengi kahveye dönünce 3-4 kez iyice yıkanmış pirinçler eklenir 2-3 dakika kavrulur su ve bulyon ilave edilir su kaynayınca altı kısılır pişince kağıt havlu kapağın altına konur ve demlenmeye bırakılır.

0 yorum:

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe