10 Haziran 2010 Perşembe

tiramisu pasta

kızımın doğum günü partisinden menü 8
Tatlı yiyelim tatlı konuşalım harika bir pasta benim sofralarımınsa vazgeçilmezi. Tadan herkezin çok beğendiği dahaki görmedim beğenmedim diyeni yani öyle bir lezzet işte.. Reçetesi pastacı burcu'nun. Evet bu kadar övdükten sonra sıra geldi tarifine...

pandispanya için
5 yumurta
11 ym kaşığı şeker
11 ym kaşığı un
1 pk kabartma tozu
1 pk vanilya (kullanmıyorum)
3 ym kaşığı kakao

Yumurta şeker vanilya krema oluncaya kadar çırpılır. Un, kabartma tozu, kakao elenir yumurtalı karışıma eklenir üzeri göz göz olana dek çrpılır. 26 yada 30 cm lik kalıp hafifce yağlanır içine boşaltılır ve 180 derece fırında 20 dk. pişirilir. (her fırının pişirme süresi farklıdır dikkatli olun) soğuduktan sonra ikiye ayrılır.

kreması için
600 gr süt
6 ym kaşığı şeker
6 ym kaşığı un
250 gr mascorpone yada krem peynir

Mascorpone hariç tüm malzeme karıştırılır. Muhallebi gibi pişirilir. Koyu kıvamlı olacak ocaktan aldıktan sonra mascorpone eklenir ve iyice çırpılır akıcı kıvama gelir.

Ayrıca 2 su bardağı süte 3 ym kaşığı nescafe ve 2 ym kaşığı şeker konur karıştırılır. Pandispanya ıslatılır arasına kremanın yarısı dökülür ve yayılır pandispanyanın diğer yarısıda ıslatılır kremanın üzerine kapatılır kalan krema üzerine dökülür yanlarına da sürülür en üste bolca şekilde kakao elenir.


4 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Bayıldım:) Benim gibi tatlı delisi için harika bir tarif...

yemekbiraşk dedi ki...

:) teşekkür ederim denediğiniz takdirde vazgeçilmeziniz olacaktır :) hoşcakalın

Unknown dedi ki...

Sevalciğim izninle etkinliğime bu nefis tramisu tarifini de alıyorum 15 haziranda tüm tarifler yayınlanacak haberin olsun şu anda forumumuzda yayınlandı bile canım sevgiler iyi tatiller:)

yemekbiraşk dedi ki...

çok memnun oldum :) teşekkür ederim çook özlemiş çook :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe