8 Kasım 2011 Salı

gül baklava

Biz bu sonbaharda buluşacaktık

Bahar geldi geçti sen gelmez oldun
Taşlara mı döndü kalbin gelmedin
Aylar geldi geçti sen gelmez oldun
Sen gelmez oldun

Yarim gözlerim yolda
Beklerim ama sen gelmez oldun

Demiştin kapına gelirim diye
Kulağım kapıda ses vermez oldun
Boşyere mi yemin ettik ikimiz
Kuşlar yuva kurdu sen gelmez oldun
Sen gelmez oldun

Yarim gözlerim yolda
Beklerim ama sen gelmez oldun

Herkeze yine, yeniden merhabalar..
Bu postu hazırlarken bu şarkıyı mırıldandığımı farkettim:) Kaç baharlar geride bırakıyoruz... Ara yine çok uzadı sitemler, şikayetler haklı olarak arttı:) Öyle bir şeyki biraz uzaklaşınca soğukluk giriyor araya:) Oysa yığınla bekleyen sofralar, tarifler var. Kış kapıya dayandı bende halen yaz tarifleri bekliyor:) Fotoğraf bile çekmediğimi farkettim yapıp yiyoruz resim yok:) Silkelenmek istiyorum artık:) Ramazan bayramında yaptığım gül baklava ile start demek istiyorum inşaAllah.. Sevgili arkadaşlarım, dostlarım geçmiş diyeceğim artık, mübarek kurban bayramınızı en içten samimiyetim ve sevgilerimle kutluyorum.. Nice güzel bayramlara hep beraber erişmek dileğiyle...

malzemeler
1 tane yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
1/2 pk kabartma tozu
1 çay kaşığı limon suyu
aldığı kadar un

Tüm malzemeyi karıştırarak ele yapışmayan yumuşak hamur hazırlayın. 30 dk. dinlendirin. Ceviz, fındık arası bezeler yapın. Nişasta serperek ince yufkalar açın. Aşağıda yapım aşamalarını görüntülemeye çalıştım, aynı şekilde uygulayın:)  250 gr margarin tereyağ karışımını eritip yakmadan kızdırın. Porsiyonluk baklavaların üzerine gezdirin. 200C fırında kızartın.

3 su bardağı şeker
3 su bardağı su

Karıştırın kaynama noktasından sonra 15 dk. tencerenin kapağı yarım kapalı olarak kaynatın. birkaç damla limon suyu damlatarak 5 dk. daha kaynatın. İkisinden biri soğuk olacak şekilde baklavayı haşlayın..
Resimlerden de anlaşılacağı gibi çok da başarılı değilim yufka açma konusunda sizlerde daha önce yapmadıysanız korkmayın. Nişasta vazgeçilmez bir güç serptiğiniz anda yufka açılmaya başlıyor. Bende biraz fazla kullanıyorum sanki açabilmek için:)

40 yorum:

Hülya dedi ki...

tarifinizi mutfak defterime yazdım.paylaşım için teşekkür ederim :)ellerinize sağlık.

pelinpembesi dedi ki...

mmmm! çok güzel gözüküyor:)

Limon çiçekleri dedi ki...

Nede güzel resimlemişsin canım ellerine sağlık iyi bayramlar..

GÖNÜL dedi ki...

ne güzel bir şarkıdır bu çok severim
tatlı çok güzel görünüyor ellerine sağlık arkadaşım tarifde çok açıklayıcı ama nerede bu maharet bende hiç yufka açamam hazırlarlada güzel olmaz sağlıklı ve mutlu nice bayramlara sevgiler

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

bende bir kaç sene önce denemiştim biraz sert olmuştu:) sizinki çok güzel görünüyor, tadı da eminim öyledir ellerinize sağlık...

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

ellerinize sağlık görünümüde çok hoş sevgiler:)

çeşnici Handan dedi ki...

Bayramın kutlu olsun sevgilerimle.

Nilgün dedi ki...

Ellerine sağlık canım tatlı süper olmuş. Sevdiklerinle sağlıklı ve mutlu bayramlar diliyorum..

seyabb dedi ki...

mmmmmm çok lezzetli görünüyor iyi bayramlar

Unknown dedi ki...

harika olmuş ellerinize sağlık.bizim Kayseri de çok yapılır, güllü baklava denir,ama ben hiç cesaret edip de başına geçmedim.iyi bayramlar dilerim.

sibelyalcincom dedi ki...

Harika görünüyor ellerinize sağlık anlatım insanı yapmak için cesaretlendiriyor :) mutlu bayramlar...

lezzetli tatlar dedi ki...

çok basit ve güzel anlatmışşınız teşekkürler
sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Nazmiye arkadaşımın da dediği gibi Kayserideyken annemler toplaşıp yaparlardı,tadından da yenmezdi demiycem bayıla bayıla yerdik.
:)

ellerine sağlık canım benim,

kocaman,

sevgilerimle...

Şirince Tatlar dedi ki...

görünüşü çok şık size misafir mi olsaydım acaba..:))

özlem dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor. tarifini aldım. mutlaka yapmalıyımmm.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Cok güzel görünüyor. Gecmis bayramin kutlu olsun, sevgiler...

Funda Ceyhan dedi ki...

Çok nefis görünüyor, canım çekmedi değil yani :) Ellerinize sağlık :)

Nehir Butik Pasta dedi ki...

bence yufka açmada gayet başarılısın ellerine sağlık ben bu bayram midemden rahatsız olduğum için hiç tatlı,baklava yiyemedim bunu yemiş sayıp kendimi avutuyorum:)
sevgiler

Unknown dedi ki...

Harika bir tatlı bu, ne güzel görünüyor. Ellerine sağlık canım..

Baharcicegi dedi ki...

Ellerine saglik canim citir citir agza alinca dagilan nefis bir tatli olmus annecigimde her bayram yapar gül tatlisindan
gecmis bayramin kutlu olsun canim

Unknown dedi ki...

Nasil basarili degilsin... Süpersin canim benim... ELlerine, emeklerine saglik....

pembe kekik dedi ki...

Çok hoş görünüyor.Emeğinize değmiş.Tarifi not aldım.Ellerinize sağlık.Sevgiler.

Eya dedi ki...

Allahim nasil bir görüntü bu..sahane sahane...cok isterim böyle yufkalar acmayi ve bu sekilleri vermeyi...ellerine saglik, biraz cesaretlendim galiba...himmm denesem mi...?

zehra

marifet ellerimizde dedi ki...

ay bu becerıksız halse ne olucak bılmeme artık:)maşallahhhh bayıldım kımbılır tadı nsaıl guzel olmustur ellerıne saglık canım...

Mehlika Yıldırım dedi ki...

çok zarif görünüyor tabi ki lezzetli de, ellerine sağlık =)

Unknown dedi ki...

Çook severim o şarkıyı :)
Dinlerim ara ara :)
Ve bu nefis tatlıyı da yapmak isterim ilk fırsatta :)
Ellerine sağlık canım..
Sevgilerimle..

zeymurancafe dedi ki...

aaa diyeceğim şimdi neden mii kayınvaldem hep bu baklavadan yapar bayramlarda bir pastaneden ogrenmıs tarıfını ben her zaman son halıne yatışebılıyorum bayramda resımledım kayınvaldemden nasıl yapılıgını tarıflemesını ıstedım tarıfı aldım yapım aşamalarını kagıda çizdim ama bu şekılde anlamak tabıkı zordu bu nedenle kayınvaldem de bana dedıkı sen 15 gun sonra gelldıgınde ben tekrar yapayım sen de resımle ,şimdi görünce şaşırdım.çok güzel oluyor,ne güzel de anlatmışsın ellerıne sağlık canım

Disalce dedi ki...

benimde çok sevdiğim bir şarkıdır...şimdide benim dilime dolanır akşma kadar söylerim artık.

ellerine sağlık..baklavan çok değişik ve nefis....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

sevalim ellerine sağlık..
harika olmuş..
müthişsin..
bu arada salep tarifi sayfamın en başındaydı canım, sadece atlamışsındır..
afiyetle
çok sevgiler.

Narince dedi ki...

Hiiiiiii naaptın seenn?

Unknown dedi ki...

Canımmm evet artık silkelen ve kendine gel..
O birbirinden güzel sofralarını özletiyorsun..:))
Birara banada böyle olmuştu ne fotoğraf çekmek nede blogları gezmek içimden gelmiyordu ama çok şükür geldi,geçti..:)))

Yufka açmada sen birde beni gör..
Felekatim ahhh:((
Gayette güzel açmışsın ve yapılışını çok güzel fotoğraflamışsın..

Harika görünüyor canım..
Ellerine sağlık
Çok öpüyorum.

ihlamurcum dedi ki...

Siz çok başarılısınızda , acaba ben hazır yufkayla yapsam nasıl olur?Çok nefis, elinize sağlık

sarımutfak-hande dedi ki...

komşumuz yapar çok güzel olur ondan biliyorum bu tatlıyı seninkide harika olmuş canım ellerine sağlık
kucak dolusu sevgilerimle...

özlem dedi ki...

çok güzel anlatmışsın arkadaşım ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

canımm nasılsın bloğunu, yaz tatilinden karadeniz görüntülerini, bayram sofralarını hayran hayran seyrettim hepsi çok güzel kib esenkal

Bengi Özkan dedi ki...

Canım çok baklava çekiyor bu günlerde ve sizin yaptığınızda çok güzel görünüyor.

Ben ilk defa baklavanın bu halini görüyorum, elinize sağlık...

Sevgiler,

Bengi

Calibe'nin Mutfağı dedi ki...

Gül baklava harika görünüyor ellerine saglik..
Güzel bir pazar gecirmen dilegiyle
Sevgiler

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Al benden de o kadar yufka açmakta zorlanırım ama sizden de aldığım güçle deneyeceğim. Çünkü şeklini çok beğendim. Ellerinize sağlık.

IŞILCA TATLAR dedi ki...

Sevgili Seval,
Yufka açmada başarılı değilim diyerek mütevaziliğini gösteriyorsun ama bence çok başarılısın.
Şekillerinden ve fotoğraflarından çok leziz olduğu görülüyor.
Ellerine sağlık, yiyenlere de afiyetler olsun.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık hem sofra hem yemekler çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe