5 Ekim 2012 Cuma

öğlen yemeği davet sofrası

Eşimin iş arkadaşı öğlen yemeğine gelince biraz telaşlandım dersem abartmamış olurum sanırım. Bir kere çok uzun zamandır doğru dürüst sofra kurmadım, menü oluşturamadım son gün geldi çattı hiç bir hazırlığım yok telaşlanmasam anormal olurdu herhalde:) son günün arifesinde gece saat onda mutfağıma girdim doğaçlama olarak basit bir menü hazırlığına giriştim. Vee çok beğenilen bana çok övgüler  getiren sofra kurmuş oldum..
menümde benim  osmanlı sarması dediğim fıstıklı, üzümlü, bol baharatlı zeytinyağlı yaprak sarması
panelenmiş, patates ve peynir dolgulu kabak sarması/mezesi
yemek bir aşk tasarımı mantarlı ıspanak salatası/mezesi
domatesli bruschetta
top mozzarellalı porsiyonluk roka salatası
zeytinyağlı taze fasulye
ana yemek olarak, sebzeli tavuklu strudel
ve son dokunuş tatlı olarak kolay söbiyet tatlısı/baklavası
rulo yapılmış peynir dolgulu kabak kızartması
bu sarmaların pek çok versiyonunu yapabilirsiniz sizin elinizdeki malzemeye ve hayal gücünüze kalmış bir şey buda benim hayal gücüm:) ben orta boy kabaktan 1 tane kullandım ve 8 adet rulom oldu. Malzemeyi kendinize göre ayarlayabilirsiniz..
malzemeler
1 tane kabak
1 tane haşlanmış patates
1 kutu labne peynir
1 tane taze soğan
1 tutam dereotu
1 tutam taze nane
karabiber
panesi için
2 tane yumurta
galeta unu
un
tuz
karabiber
hazırlanışı
Kabağı uzunlamasına ince dilimlere bölün. Yumurtayı karabiber ve tuzla çırpın. Dilimlenmiş kabakları önce una sonra yumurta sarısına batırın en son olarak galeta ununa bulayın sıvıyağda önlü arkalı kızartın.
İç malzemesi için, patatesi ezin, yeşillikleri ince kıyın, peyniri, karabiberi ekleyerek karıştırın.
Kabaklar soğuyunca uç kısmına iç malzemeyi koyarak sarın. İstediğiniz şekilde süsleyerek servis yapın.
Gelen misafirimiz bayan olunca menüyü sebze ağırlıklı olarak hazırlamamı istedi eşim, görüşüde bayanlar sebzeye daha düşkünmüş:) Çok mütevazi çok alçak gönüllü bir bayan, Diana burada çok önemli bir yerde nöroloji psikiyatri uzmanı, uzmanlık alanı da gençler ve çocuklar.. Tekrar en kısa zamanda görüşmek için sözleştik.. 
porsiyonluk roka salatası
balzamikli sosu
(zeytinyağ, balzamik,karabiber, kekik, tuz)
domatesli bruschetta
miktarlarıyla istediğiniz gibi oynayabilirsiniz..
oldukca kolay ve pratik ikramlık olan bu ekmek dilimlerini istediğiniz malzemelerle yapabilirsiniz.
1/2 baget ekmek
1 tane büyük domates
bir tutam maydonoz
bir tutam taze nane
karabiber
tuz
Ekmekleri verev dilimleyin üzerine 1-2 diş ezdiğiniz sarımsakla zeytinyağını karıştırıp sürün fırında ekmekleri kızartın.
Domatesin kabuğunu soyun çekirdeklerini çıkarın minik minik doğrayın. naneyi ve maydonozu ice kıyın. Tuz ve karabiberle tatlandırıp ekmeklerin üzerine paylaştırın. Bu şekliylede servis yapabilirsiniz üzerine peynir kırıntısıda koyabilirsiniz.. 
körpe ıspanaklarım olunca değerlendirmek istedim nasıl yapsam diye düşünürken bu nefis meze ortaya çıktı.. Sosunda marine ettiğim domateslerin zeytinyağını kullandım.. nefis bir lezzet oldu..
malzemeler
250 gr küçük boy mantar
yarım demet ıspanak
1 kase dilimlenmiş siyah zeytin
sosu için
(marine edilmiş yağı kullandığım için sarımsak koymadım böyle yağınız yoksa tarifi uygulayın)
zeytinyağ
bir kaç diş sarımsak
karabiber
tuz
limon suyu
pul biber
hazırlanışı
Mantarları temizleyin 2 yemek kaşığı marine yağından yada zeytinyağında soteleyin. Üzerine doğradınız kuru domatesleri ilave edin bir iki karıştırın ocaktan alın soğutun..
ıspanağı temizleyin yıkayın suyunu iyice süzdürün mantarları ve dilim zeytinleri ilave edin sosuyla beraber karıştırın servis yapın..
zeytinyağlı taze fasulye
fasulyeyi her şeyi çiğden olarak düdüklüde pişirdim oda tüm suyunu çekmiş hafif dibi tutmuş hay allah dedim napsam ki? servis tabağına dibini sıyırmadan çıkardım üzerine maydonoz kıydım ve bayıla bayıla yedim nefis olmuştu kavurma gibi tavsiye ediyorum:)
malzemeler
yarım kilo taze fasulye (1 avuç ta barbunya ekledim)
2 tane kuru soğan 4 tane domates
4 ym kaşığı zeytinyağ
tuz
hazırlanışı
Soğanları ve domatesleri aynı anda rondodan geçtim. Temizlenmiş fasulyelerin üzerine ekledim 1 tane kesme şekeri içine atıp üzerini geçene kadar su ve tuz ekleyip düdüklüde 20 dk pişirdim.

sofralarımı bende özlemişim laf aramızda ne kadar uzak kalsamda içimde bu sevgi halen varmış onu gördüm.. ana yemek ve tatlı ayrı bir postta sizlerle beraber olacak:) şimdilik bu kadar sevgi ve sağlıkla..

16 yorum:

Arzu Göncü Hangül dedi ki...

tariflerden önce resimlere bayıldım..ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar..sevgiler

ilhan dedi ki...

Muhteşem bir sofra. Yazının başında nasıl yapacağım falan deyince ben bile heyecan yaptım. :)) Ama o meze ve yemekleri görünce inanamadım. Çok çok zevklisiniz bir kere. Sunum nefis. Ellerinize sağlık.

Fuat Gencal dedi ki...

Muhteşem bir yemek şöleni,Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyorlar.

Saygılar.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çok güzel şeyler çıkmış demek ki acele çıkınca daha iyi işler çıkıyormuş:-)
ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

masada bir kuşsütü eksik kalmış canım.harika bir masa hazırlamışsın.ellerine sağlık.sevgiler.

Şeker Tadında dedi ki...

kabak paneye bayıldım hemen denemeliyim :)

Unknown dedi ki...

Canım benim saraylara yakışır bir ma
sa ve menü olmuş ellerine sağlık.Misa
firin çok şanslıymış:)))Fotoğraflar ne kadar canli bayıldım hangi makineyi kullanıyorsun sorsam mahsuru
yoksa:)))sevgiler...

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Sanki sofra karşımda durur gibi canlı ve iştah açıcı.Menü de düzen de süper.Ellerine kollarına sağlık.

ice tea dedi ki...

ellerine saglik canim benim harika bir sofra hazirlamissin. Kabak cok hosuma gitti guzel bir fikir tesekkurler.

Deniz dedi ki...

Çok güzel, özenli bir sofra hazırlamışsınız misafirinize. Memnun ayrıldığından eminim. Tüm yiyecekler harika görünüyor. Kabak kızartması da sunum olarak çok çekici olmuş.

Unknown dedi ki...

Süpersin kardesim,,,, ben de size ögle yemegine gelecegim....:) Sevgilerimle,

sibelyalcincom dedi ki...

Hepsi birbirinden lezzetli görünen harika bir sofra olmuş ellerinize sağlık:) sevgiler

Nurşen Aksoy dedi ki...

muhteşem bir sofra ,muhteşem bir menüü olmuş..ellerinize sağlık..çok hafif lezzetler..Ispanak salatasını bende çok sık yapıyorum,mantarla nefis oluyor..Kabaklı rulonuzu deneyeceğim..sevgiler.

Funda Ceyhan dedi ki...

Harika bir sofra, döktürmüşsünüz yine. Ellerinize sağlık..

ORGANİZE ANNE dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel bir sofra olmuş ve çok güzel fikirler var

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Her zaman ki gibi çok güzel yemekler ve fotoğraflar.Özlemişiz,iyi ki döndün geldin :)

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe