22 Mayıs 2013 Çarşamba

şeftalili cheesecake


aromatik şeftalili cheesecake
Bu cheesecake ki bir arkadaşıma giderken yapmıştım çok beğenilmişti sonraki haftada gelen misafirlerim için yapmıştım her iki yerde de tarifleri hava da uçuşmuştu. Denediğiniz zaman hem göze hem iştaha hitap eden bir pastanız olacak.. 
Tarifinde 50ml badem likörü de var ban eklemedim isteğe bağlı ekleyebilirsiniz. Sevgilerimle..

alt tabanı için
1,5 paket burçak bisküvi (volkornbutter kekse)
50 gr tereyağ
çay kaşığının ucu ile tarçın
tüm malzemeyi rondoya atın çevirin un haline gelince 20cm.lik kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serin karışımı eşit şekilde üzerine yayın.

keki için
400 gr şeftali konservesi
350 gr labne peyniri (frischkaese)
250 gr yağlı süzme yoğurt (magerquark)
3 tane yumurta
1 su bardağı şeker
1 paket vanilin şekeri
1 kutu krema (200ml)
3 ym kaşığı un

Yumurta, şeker ve vanilin şekerini çok iyi çırpın. Un ve kremayı ilave edin tekrar çok iyi çırpın. Labne ve yoğurdu ekleyin homojen kıvam alana kadar çok iyi çırpın. İki tane şeftaliyi minik minik doğrayın karışıma ilave edin kaşıkla karıştırıp kalıba dökün 180C fırında pişirin. (pişirme süresi fırından fırına değişiklik gösterecektir. yaklaşık 50dk.da pişiyor. hafif salladığınızda çok az oynuyorsa olmuş demektir) Soğuduğu zaman buzdolabına kaldırın 1 gece dinlensin. Üzerine kalan şeftaliyi dilimleyerek yerleştirin isteğe bağlı üzerine çekilmiş antep fıstığı serpin.

15 yorum:

Emel Yılmaz Akan dedi ki...

Ellerinize sağlık nefissss görünüyor...
Hazır şeftali mevsimi başlamışken yapmak lazım...
Sevgilerimle...

Satush dedi ki...

Çok güzel görünüyor. Elinize sağlık. Yeni postlarınızı görünce çok sevindim :) Sevgilerimle

bırtutamkekik dedi ki...

mmm,,miss ki miisss...
:)
ellerine sağlıkk tatlım..
dilimi aldım müsaden ile..;)
öpüyorum..

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor tek kelimeyle.. Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Oyy oyy efsane olmuş :) Harika görünüyor,eminim tadı da harikadır :) Ellerinize sağlık

Deniz dedi ki...

Görüntüsü şahane. Ellerinize sağlık.

gügüyle hersey dedi ki...

Ellerinize saglik seftali benim favorimdir,harika görünüyor sevgilerimle..

Asyadan Esintiler dedi ki...

harika görünüyor.ellerinize sağlık.

nergis mevsimi dedi ki...

Tarifin havada uçuştuğuna şaşırmadım,görüntü çok güzel demek ki tadı da güzel.Eline sağlık.

NzlGl dedi ki...

Ya Sevalim
Ellerin dert görmesin canım, çok güzellll :))))

Oglak Kizlari dedi ki...

Benim de favorim.
Şeftali, çıktı demekk.
Yihhuuu..

Eline sağlık.

Bayılmış anne

Adsız dedi ki...

merhabalar,

cok nefis bir siteniz ve birbirinden ilginc tarifleriniz var. cerkez tavugu ve bu seftalili pastanizi denemeyi düsünüyorum. eger, tabanina kullandiginiz bisküvilerin gramini yazarsaniz sevinirim.

selamlar selma

yemekbiraşk dedi ki...

selma hanım beğeniniz için çok teşekkürler :) eti burçak 140 gr sevgilerimle..

Mutfak Dili dedi ki...

Canim eline saglik olsun.. Resimler cook guzel ve eminim guzel olaniu yansitmistir..
Sayfan hayirli olsun dizayni cok guzel cok begendim..
Sevgiler canim..

Tijen dedi ki...

Harika ötesi oldu,çok ama çok teşekkür ederim Sevgi ile...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe