25 Aralık 2014 Perşembe

mascarponeli incir tatlısı

Semilay'ın kahvaltısını dün yayınlamştım, (fotoğrafı telefonumla çektim) buda sevgili arkadaşımın tatlı tabağı sunumu çok zarifti.. İncir tatlısıyla beraber baklava yufkalı kadayıf ikram etmişti. Sarma kadayıfı bir davet sofram da bende yapmıştım ama  tarifini vermemiştim ozel bir postta tekrar resimleyip yayınlarım diye düsündüm ama yapmadım:) ocak ayında gün misafirlerim var belki sırf bir post hazırlamak için tekrar yaparım :) 


Mascarponeli fırında incir tatlısı

1 paket incir (miktar istediğiniz kadar)
1 kutu mascarpone
ceviz içi

İncirlerin saplarını kesin derin bir kaba alın üzerini geçecek kadar sıcak su koyun incirler şişene kadar bekletin. Bu süreç sonunda incirlerin suyu kahverengiye dönüyor bu sudan 1 çay bardağı ayırın.

Çay kaşıgıyla incirlerin içini biraz bastırıp 1 çay kaşığı mascarpone koyun üstlerini ceviz içiyle kapatın.

Fırın kabına sıralayın. Ayırdığınız incir suyunu kaba dökün. 180C fırında  mascarpone eriyene kadar pişirin. Servis tabagına alıp ister krema ister mascarponeyle süsleyip isteğe bağlı ılık servis edin.


Kaymaklı muzlu incir tatlısına da buradan bakabilirsiniz..

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe