27 Ocak 2015 Salı

cay daveti sofrasının basrol oyuncuları salatalar


narlı, rokalı firik salata


Sofranın gerçek anlamda başrol oyuncusuydu herkes tarafından çok beğenildi. Orjinal tarif deriz ya bu salatada bu deyimi hak ediyor kesinlikle...

tarifi çok beğendiğim ve zevkle takip ettiğim nurlu mutfaktan aldım


rokalı narlı firik salata

1 su bardağı haşlanmış firik
2 demet ince kıyılmış roka
1 demet ince kıyılmış dereotu
1 adet rendelenmiş büyük boy taze pancar
1 demet ince doğranmış taze sarmısak
1 adet rendelenmiş yeşil elma
1 tane ayıklanmış nar
SOSU
1/2 çay bardağı nar ekşisi
1/2 çay bardağı zeytinyağ
tuz

Salata malzemelerini derin bir kapta karıştırın sos malzemesini ayrı bir kapta karıştırıp salataya dökün ve tekrar karıştırın ben ayrıca 1 adet narı ayıklayıp salatanın üzerine döktüm. 

karışık turşudan turşu kavurması

sonbaharda kendi kurduğum turşudan hazırladım.. 
nasıl kurduğuma gelirse 5 kg.lık cam kavanoza çok iyi yıkanmış sebzeleri doğrayıp (beyaz lahana, sivri biber, yeşil domates, salatalık, havuç)sıra sıra dizip kaynattığım suyu soğumasını beklemeden kavanoza sebzelerin üzerine döküp tuzunu dili ısıran tabiriyle biraz sivricene ekleyip 1 su bardağı sirkeyi de koyup su soğuduğu zaman kavanozun ağzını kapattım. Şöyle bir çalkaladım hepsi birbirine karışsın diyerek sonra kellere indirdim. Yani serin ve karanlık bir yer..

2 tane iricene kuru soğan piyazlık doğranır 1 çay bardağı zeytin yağında sotelenir. Doğranmış turşu eklenir beraber biraz sotelenir 1 yemek kaşığı pul biber eklenir 1 su bardağı su ilavesiyle turşu suyunu çekene kadar kısık ateşte pişirilir.


süzme yoğurtlu kabak tarator

Bu tarif mutlaka bloğum da vardır ama hazır bu resmi koymuşken tarifide ekleyeyim

4 tane sakız kabak
rendelenir suyu sıkılır 1/2 çay bardağı zeytin yağında 1 iş ezilmiş sarımsakla beraber sotelenir.

2 yemek kaşığı mayonez 2 kase süzme yoğurt soğumuş kabaklara eklenir tuzunu damak tadımıza göre ayarlayıp karıştırıp. Servis tabağına alıyoruz. ÜZerini zevkimize göre süslüyoruz. Ceviz, dereotu yada pul biber. kuru nane vs..

 mercimek köfte

sonraki postta yemek bir aşk meenşeli enginar salatasıyla beraber olacağız
sevgilerimle...

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe