31 Ocak 2015 Cumartesi

kavala kurabiyesi


kavala kurabiye

buradaki davet sofrasının son tarifi kavala kurabiyesi bir tane bile tadına bakamadım kendime şaşıyorum  o yüzden bir şey diyemiycem ama benim çocuklar çok sevdi misafirlerim de tarifini, istediklerine göre güzel olmuştur herhalde :)


malzemeler
3 su bardağı un
2 su bardağı toz badem
1 su bardağı pudra şekeri
yarım paket tereyağ (125gr)
1 paket vanilya
1 tane yumurta
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı kabuksuz iri kıyılmış badem içi

Un ve badem tozunu yanmayan tavada unun kokusu çıkıp rengi hafif koyulaşana kadar orta ateşte karıştırarak kavurun. Ve soğumasını bekleyin.

Diğer malzemeleri mikserle homojen olana kadar çok iyi çırpın.

Kavrulmuş bademli unu ekleyin güzelce yoğurun.
(ben hamuru makinede yoğurduğumdan mı yada un miktarı tarifde azmı verildiğinden bilemiyorum hamur cıvık oldu ve normal unu az az ekleyip hamuru toparladım.)

Güzelce yoğrulan hamuru 15 dakika dinlendirin.

Hamuru iki parçaya ayırıp merdane ile yarım cm kalınlığında açın çay bardağı ağzını kullanarak hilal şeklinde kesin. Fırın kağıdı serili tepsiye dizin. Hamur bitene kadar işlemi tekrarlayın. Önceden ısıtılmış 180C fırında kızarana kadar pişirin.

Fırından çıkardıktan sonra soğuyan kurabiyelerin (üzerine elinizle gül suyu serpin/isteğe bağlı) üzerine pudra şekerini bolca eleyin.




kavala kurabiyesi



 

Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe