30 Ocak 2015 Cuma

minik atıştırmalık minik tuzlu kurabiye

Misafirlerim için hazırladığım tuzlu kurabiyeler. Çay sofrasında değilde ayrı şekilde koltuk da sohbet ederken çerezlerle beraber ikram ettim kıyır kıyır birşey Oğlum bir şey beğenmez yemez artık biliyorsunuz her seferinde yakınırım. Aaa bir tek şeker ve çikolata küpüne düşse şikayet etmez eininimki bitirene kadar uğraşır.. Sonuç geldi gitti bu minik kurabiyeleri ağzına attı demek ki olmuş :)

Hamuru iki parçaya ayırıp 2 yemek kaşığı salça 1 çay bardağı un ilave edip iki renk kurabiyeler yaptım isterseniz bu şekilde de yapabilirsiniz.. Birde üzerine yumurta sarısı sürmek istemedim ama sonra pişman oldum tavsiyem yumurta sarısı sürmeniz tabi ki benim ki gibi sürmeyebilirsinizde..


malzemeler

125 gr tereyağ
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1/2 çay bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı sirke
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tane yumurta
1 pk kabartma tozu
aldığı kadar un :) (dün facebook sayfamızda bu deyim için sitem aldım maalesef yine aldığı kadar un)

Tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak hamur yoğurun. 10 dakika dinlendirin. Hamuru ikiye bölün yarım cm. açın ilaç kapağı yada şişe kapağı ile kesin tüm hamur bitene kadar işlemi tekrarlayın fırın kabına kağıt serip üzerine yerleştirin. İsteğe bağlı susam yada çörek otu serpin. 180C kızarana kadar fırında pişirin. 

minik minik tuzlu kurabiye atıştırmalık


Special design for Yemek Bir Aşk by GeCe